Hele gjestegården med uteområder

Grønsand Gjestegård

About Grønsand Gjestegård

Grønsand Gjestegård ligger idyllisk plassert, åpent, privat og luftig på Storsand - med utsikt mot Drøbak, Oscarsborg og Oslofjorden. Vi har det perfekte stedet for familie- eller firmafesten. Her leier vi ut lokaler til bryllup, møter, konferanser, eventer, selskaper, feiringer, konserter og andre tilstelninger. Vi har mye erfaring og hjelper til med organiseringen. Gjestegården har nok de største lokalene, både inne og ute, i Asker syd, og i tillegg får du rusikk og ekte gårdsidyll. Vi har tre forskjellige størrelser på rommene, som passer for grupper av ulik størrelse og kunder med ulike behov. Vårt vakreste og største lokalet er 400 m2, med 7,5 meters takhøyde, og har plass til opptil 180 personer ved runde bord, opptil 250 personer ved langbord og opptil 500 stående. Lokalet kan deles av med et forheng for å skape en mer intim og koselig atmosfære for mindre arrangementer. Utenfor Gjestegården er det en fredet salamanderdam, flotte store uteområder med plener, en unik grillplass laget for helgrilling. Grillplassen er omkranset av enorme gamle eiketrær som lager en helt spesiell steming. Gjestegården har også en høykavlitets tennisbane, en 6-hulls discgolfbane og meget gode parkeringmuligheter. Grønsand er et historisk og unik sted med et utvalg av lokaler tilpasset ditt arrangement, både ute og inne. Du får ogå lidenskapen, erfaringen og hjelpen du trenger fra vertskapet. Vi har lang erfaring fra reiselivs- og eventbransjen, samt som arrangør av kurs/konferanse og som arrangør av 50 talls brylluper på gården. Her er vi fleksible og gjør det vi kan for å tilpasse oss dine behov. Kjøkkenet vårt leies ut av et cateringfirma, så de kan lage mat for deg hvis du ønsker det. Hvis du har et cateringselskap som du foretrekker, kan du bestille maten fra dem. Du kan ta med egen alkoholholdig og alkoholfri drikke. Hvis du vil at gjestene dine skal ha det gøy, kan du leie en discgolfbane, en stor utendørs grill og en amerikansk popcornmaskin. Velkommen til oss!

Inkludert: Inkludert i leien er to møter med utleier etter kontraktsunderskrivelse. Møter regnes som planleggingsmøter, komme for å se på lokalene etc. Møter og/eller tid brukt av utleier utover det faktureres pr påbegynt halvtime (se prisliste). Ansvar: Leietaker leier lokalene spesifisert i denne kontrakten til sitt formål, og er selv ansvarlig for kvaliteten på sitt eget arrangement. Leietaker forplikter seg til å holde seg til den leietiden som er avtalt, og har i hele leieperioden, til lokalene er tilbakelevert, ansvar for at det ikke skjer skader eller hærverk på lokalene, utstyr, uteområdene eller annet som tilhører Utleier. Leietaker forplikter seg til å ikke benytte andre lokaler enn de som er leid. Benyttelse av andre lokaler utløser full leie (hentet fra gjeldende prisliste) av det aktuelle lokalet. Mat og drikke: Leietaker kan ta med og/eller organisere egen mat og/eller drikke, eller kjøpe fra Utleiers partnere. Uansett er Leietaker selv ansvarlig for å følge gjeldende lover og regler innenfor servering av mat og skjenkeregler av alkohol. Dersom Leietager kjøper drikke som en del av tilleggstjenestene som avtales i eget bilag, betales dette med kort eller vipps på arrangementsdagen i henhold til prisliste. Dekorasjon: Dersom leietaker ønsker å dekorere vegger, tak, bjelker eller i trær, eller stille med annet utstyr til arrangementet, skal dette avklares på forhånd. Leietid: Leietaker har lokalet til sin disposisjon i den avtalte tiden. Dvs at leietaker kan komme inn i lokalet når leietiden starter og lokalet tilbakeleveres ferdig ryddet senest ved avtaletidens slutt. Lokalet skal da leveres tilbake i den stand det ble mottatt. Dersom Leietaker ikke leverer tilbake lokalet til avtalt tid, faktureres leietakeren med kr 2.000 per påbegynte time til det er tilbakelevert. Opprydding/søppel: Dersom det er behov for ekstra opprydding eller renhold fakturers dette med kr 1.000 per time ink. mva. Bruk av konfetti ute/inne vil alltid føre til ekstra renhold. Leietager sorterer og kaster søppel i søppelkassene under låvebrua. Ved unormalt mye søppel faktureres Leietaker et gebyr på 750,- inkl mva. Alt av paller og stor emballasje må tas med etter endt arrangement av Leietaker. Beskadigelse: Leietaker er ansvarlige for å erstatte eventuelt skadeverk på utstyr, inventar, uteområde eller andre eiendeler tilhørende Grønsand Gjestegård. Utløses innbrudds- eller brannalarm viderefaktureres denne utgiften leietaker. Utleier har rett til å stoppe arrangementet, evt ved å tilkalle Politi, om Utleier finner det nødvendig for å sikr Publikumsåpent arrangement: Dersom leietakeren skal benytte lokalene til et publikumsåpent arrangement skal Grønsand Gjestegård informeres om dette i forbindelse med bestilling, og godkjenne alt PR- og markedsføringsmateriell i forbindelse med arrangementet. Grønsand Gjestegård sin logo skal benyttes i originalfarger på alt materiell, herunder annonser, plakater, billetter o.l. Utleier har rett til å sette forutsetning om at Leietaker leier inn profesjonelle vektere om antall gjester eller arrangementets natur tilsier at det er nødvendig. Bråk og tidspunkter: Ute må det ikke spilles høy musikk etter kl 23.00 og seneste avslutning av arrangement ute er kl 00.00 på hverdager (søndag til torsdag) og kl 01.00 i helgen (fredag og lørdag). Inne kan det spilles musikk til arrangementet slutter. Seneste avslutning inne er 02.00 på hverdager (søndag til torsdag) og kl 03.00 i helgen (fredag og lørdag). Leietaker må vise hensyn til naboer og området rundt Gjestegården og ikke spille høy musikk med åpne dører. Avlysning: Dersom leietaker må avlyse arrangementet beholder Utleier innbetalte beløp på lokalleie og leie av tilleggsutstyr og tjenester, men Leietaker tilbys å flytte arrangementet til et annet tidspunkt innenfor ett år etter den opprinnelige arrangementsdatoen. Foto/video: Grønsand Gjestegård kan bruke foto/video fra arrangementet til egen markedsføring. Dette gjelder kun billedmateriale der personer ikke er identifiserbare. Dersom vi ønsker å bruke bilder der personer er identifiserbare skal dette avtales på forhånd og godkjennes før publisering.


Occupancy

2000
Seated
2000
Standing room
-
Size

Technical equipment

  • Sound system
  • Flipchart/whiteboard
  • Projector / TV
  • WiFi
  • Lighting systems

Food and drinks

  • Can bring own alcohol
  • Can bring own food
  • Alcohol allowed on premises
  • Offers catering

Amenities

  • Wheelchair friendly
  • Stage
  • Dance floor
  • Parking
  • Private dining room
  • Outdoor area
  • Terrace


Prices

Mondays, Tuesdays, Wednesdays, Thursdays

Fridays, Saturdays


1 Review

Ahed E. avatar
Ahed E.
10/15/2024
Styr unna!
Et godt egnet lokalet og området for bryllup og arrangement. Dessverre er utleieren "Virginja" ekstremt dårlig service innstilt. Vi forhandlet oss til en pris på lokalet deres, utleier mente vi trengte 3dager men vi hadde egentlig bare behov for 1 dag, dermed sagt så tok vi 3 dager siden vi fikk det litt rabattert. Dessverre var det slik at utleieren kom med stadig Hidden costs så jeg anbefaler alle å lese kontrakten nøye og spørre utleieren om det er flere skjulte kostnader. Følte at hun var ute etter å hente de 5000kr hun gav i rabatt. Det var en av gjestene som gikk til feil rom i lokalet der det var ekstra toalett, ingenting ble brukt men dørene ble åpnet. Dette skulle da koste oss 3000kr. Denne dama er ekstremt frekk og lite høflig, det var flere av våre medarbeidere og familie som lurte på hvorfor hun var så sur. Tydeligvis så mente denne damen at vi hadde prutet sånn på lokalet... Vi forhandlet over en pris og ble enige, hvis ikke så kunne hun takket nei. Vi måtte også ha hennes sønn som servitør , en veldig godt betalt servitør på 425kr/t som er 18år. Han var veldig service innstilt og mye hyggeligere enn sin mor. Jeg anbefaler deg å ha bedre tone med gjestene, du lever tross alt av service bransje så å være frekk og lite høflig er ikke et godt mersalg dessverre. Anbefaler å styre unna, lokalet er fint men er også endel gammelt der, er tross alt en tidligere gård. Høytalerene fungerer ikke til moderne DJ da de er alt for gamle. Du må leie servise men det er ikke veldig mye å velge mellom og mangler endel, hun mener også at gjestene driver og stjeler servicen hennes. Ville ikke tatt det imot om jeg fikk det gratis. Det beste av alt er at hun presterte med å kalle oss sigøynere, denne damen er bare rasist og bør holde seg unna mennesker, mulig lei jobben sin.



The host is

1 venue at Eventum
Response rate: 90%
Response time: Within a few business hours
 avatar


Location

Grønsandveien 9, 3475 Sætre, Norge

From 32 000 kr venue rent